Przejdź do głównej zawartości

Projektowanie logo firmowego

Coraz więcej klientów biznesowych korzysta z usług doświadczonych agencji reklamowych, które między innymi przygotowują identyfikację wizualną dla firmy. Najistotniejszym elementem takiej identyfikacji jest tworzenie logotypu, który stanowi bazę tożsamości wizualnej firmy. Logotyp powinien odznaczać się takimi cechami jak oryginalność, unikatowość, jak również prosta budowa, która jest łatwa do zapamiętania.

Bez wątpienia najistotniejszym elementem jest też odpowiednie dobranie barw, które będą nawiązywały do danej firmy, jej działalności czy jej branży. Jak się zatem okazuje, opracowywanie identyfikacji wizualnej firmy jest zadaniem, które wymaga wiedzy z różnych dziedzin. Identyfikacja wizualna firmy - logotyp Bez wątpienia to właśnie logotyp firmy jest najbardziej istotnym elementem tożsamości wizualnej, a zatem projektowanie logo powinno uwzględniać zarówno cele biznesowe, jak także założenia marketingowe zleceniodawcy. Opracowywanie logotypu wymaga przed przystąpieniem do prac twórczych przemyślenia rynku, profilu działalności firmy, jak też szczegółowym zapoznaniu się z wytycznymi zleceniodawcy, jak także jego celami marketingowymi, które dzięki spójnej identyfikacji wizualnej pragnie osiągnąć. Na szczęście agencje reklamowe specjalizują się zarówno w tworzeniu brandu, jak również rebrandingu firm już istniejących. Warto mieć na uwadze o tym, że projektowanie znaków logo wymaga też umiejętnego korzystania z dostępnych narzędzi, na przykład takich jak program graficzny do grafiki wektorowej. Agencje reklamowe przygotowują nie tylko i wyłącznie priorytetowy wariant logotypu wybranego przez klienta, niemniej jednak też wersje uzupełniające , które wraz z księgową znaku stanowią ogół tożsamości wizualnej. Księga znaku podaje wytyczne dotyczące stosowania elementów identyfikacji wizualnej przykładowo na materiałach promocyjnych czy biurowych.
Polecam: logotyp firmy.