Ważny jest również Spam Score, który również powinien być możliwie jak najniższy. O ile nie zadbamy o te wskaźniki, to całkiem możliwe, że pozyskany link z danej strony tak de facto bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Po prostu wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie wartościowy dla naszej strony internetowej. Dlatego też poz yskiwanie linków umieszczonych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. Szczególnie wówczas, gdy strona jest świeża a domena ma nieznaczny staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W przeciwnym wypadku roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i zwyczajnie nie indeksować nowych artykułów ani linków umieszczonych na zewnątrz. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod względem branży i umieszczanych treści. Na prawdę ważna jest też różnorodność linków, by wszystko wyglądało w jak najbardziej profesjonalny sposób. Bez wątpienia pełną moc linków umieszczonych na zewnątrz otrzymamy też dopiero wtedy, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu online. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów towarów, meta description, czy również o kompresji obrazków. Ważnym czyn nikiem mogą być także artykuły na blogu a także linkowanie wewnątrz witryny internetowej, ponieważ roboty Google też biorą te aspekty pod uwagę.
Zobacz: analiza strony seo